Budget kan vara lika bra som lyx

Nu är det så att jag är inte riktigt är den rikaste studenten, där är en av anledningarna till att jag prioriterar lite annorlunda än andra i min ålder.
Tillexempel att jag inte medvetet väljer att köpa ett par skor som jag vet att jag kan få för en tusen lapp billigare om jag väljer bort märket. Mycket bra exempel ovan!
Skorna är för mig väldigt lika och det skiljer mer än en tusen lapp i kostnad och trots det är det folk som köper dem till höger bara för att de har ett "finare" märke. Vissa vill dessutom påstå att kvalitén är bättre för att det är ett finare märke, men det kan nog diskuteras i många fall.
Ett annat exempel är converse, kostar typ 600/700 spänn och finns att köpa precis likadana på skopunkten för 200! Som dessutom är minst lika bra! Converse går ju sönder sjukt fort, så spelar roll om man har fake. Jag spenderar hellre 200 kronor på sneakers per år än 700!
 
Sånt slöseri med pengar för att bara få ett töntigt litet märke.
Jag vet att det är många i min ålder (och andra åldrar med) som nog hade valt att köpa de högre paret framför det vänstra, trots priset och att de är lika sköna att gå i!
Det är nog en sak jag aldrig kommer förstå mig på med mode...
Jag köper ju hellre piratkopior och har pengar kvar, än köper det "finare" märket och gråter efter några månader då skorna gått sönder.
 
Btw, jag har köpt det vänstra paret! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback