Hur tänker vissa människor??

Var på förmiddagen med mamma till Willys, och vad fick vi då se på parkeringen när vi hade parkerat bilen? I bilen som stod brevid oss var det en liten hund som tittade upp från baksätet och började skälla när den fick syn på oss. Bilen stod mitt i solen och fönstrena var inte tillräckligt nere för att det skulle komma in tillräckligt med luft.
Både jag och mamma beslutade då att om bilen fortfarande stod kvar efter vi hade handlat några grejer på Willys, så ringer vi polisen.
 
Och det gjorde den, men när vi passerade bilen hoppade inte hunden upp i baksätet och började skälla som innan. Istället låg den på golvet i baksätet och flämtade.
 
Det är egentligen det jag vill komma fram till med detta inlägg, ha inte varken hundar eller barn i bilar som står mitt i solen. Och jag förstår inte hur folk kan ha missat den informationen? Att det är super viktigt att tänka på det då djuren och barnen faktiskt kan dö! Det har stått på löpsedlar och har spridits överallt på facebook. HUR I HELVETE KAN MAN HA MISSAT DEN INFORMATIONEN? OCH HUR KAN MAN SOM ÄGARE VARA SÅ OANSVARSFULL?!?
 
I detta fall med hunden på Willys parkeringen så gick allt bra, ägarna kom och öppnade upp både fönster och bakluka för att få in luft.
 
Men jag började ju tänka på vad man skulle gjort ifall det hade dröjt ytterligare 15 minuter innan ägarna kom? Gått in på willys och bett de ropa ut i högtalarna? Ringt polisen? Slagit sönder rutan? Och om man hade slagit sönder rutan för att rädda hunden, hade man i alla fall riskerat att kanske bli åtalad för inbrott?
Super svår situation, och en situation som andra personer inte behöver sätta sig i om djurägare var lite mer ansvarsfulla och tänkte efter...
 
(Bilden är inte tagen av mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback