Att försöka vara cool är töntigt

När jag ikväll umgicks med några bekanta så kom jag fram till att jag stör mig otroligt mycket på en viss person i det umgänget. Kommer inte nämna något namn då jag är osäker på om personen läser min blogg, dessutom är det inte schysst att hänga ut någon på det sättet över internet. Det jag skriver på bloggen skulle jag däremot kunna säga rakt i ansiktet på personen, det låter kanske elakt, men jag är en person som har rätt så svårt för att vara falsk och låtsas tycka om någon som jag egentligen inte gillar. Jag kan hålla masken i vissa tillfällen, men det är inte samma sak som att låtsas vara vän med dem. 
 
I alla fall så slog det mig idag vad det var jag störde mig så otroligt mycket på hos den här personen. Det är att han alltid försöker vara så otroligt cool, manlig och konstant kräva uppmärksamhet från allt och alla! Åh, vad jag stör mig på sånna personer -.-
Tex vid ett tillfälle så körde personen 30km/h för fort, för att han tyckte det var så jävla coolt, och att köra fort det är ju så otroooooooligt manligt...... Men gissa vad? Nej, det är inte ett dugg manligt, det är töntigt och visar på en sådan otrolig osäkerhet. Istället för att säga ifrån och faktiskt hålla hastighetsbegränsningen så är det häftigare att köra för fort och visa sig märkvärdig inför vännerna. Personligen tycker jag det är mycket mer manligt och attraktivt med en kille som faktiskt vågar gå sin egen väg, som inte följer grupptrycket och som inte måste visa sig märkvärdig hela jävla tiden.
Varför jag hakade upp mig på just den grejen att han körde 30km/h för fort var väll mkt för att jag själv håller på att ta körkort och är så otroligt insatt i reglerna och lagarna. Så om en polis hade varit i närheten så hade ju körkortet rykt... Och även fast jag till och med upplyste honom om det, så brydde han sig inte? Är det verkligen värt det att få uppmärksamhet i några minuter och få körkortet indraget? vilket kan ta månader innan man får tillbaka
 
Ursäkta språket, men i vissa fall tycker jag att det finns människor som är så jävla dumma i huvudet.
Jag kan på riktigt inte förstå hur vissa tänker?
 
Men med den här killen så är det så mycket mer han gör än att kör för fort för att påkalla uppmärksamheten och visa upp sin manlighet
Sen är det ju jobbigt när de andra i mitt umgänge spär på det genom att skratta istället för att säga ifrån...
 
Det är inte coolt att försöka vara cool
Det är inte coolt att visa upp sin manlighet på ett överdrivet sätt
Det är inte coolt att konstant kräva uppmärksamhet
 
Det är coolt att kunna säga ifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback