Betala skatt för gratis glass?

Åh, vad mkt det är att skriva! Orkar inte!! Känns som det enda jag gör är att skriva på uppsatser och svarar på en massa frågor...
Och vet ni vad det värsta är? DET TAR ALDRIG SLUT!!
AAA!! Det bara fortsätter hela tiden, blir tokig!
Just nu sitter jag och svarar på lite frågor till samhällskunskapen om de olika riksdagspartierna, har precis skrivit 1 och ½ sida om Vänsterpartiet. Orkar inte börja skriva om Kristdemokraterna, så det blir nog imorron att göra. Varför ska alla partier vara så invecklade egentligen? Skulle vara så mycket lättare för oss gymnasieelever ifall det var ett parti där viktigaste frågan var att glass skulle bli gratis, punkt, slut.
Kanske ska man bli politiker och skapa ett sådant parti, jag menar, vem skulle inte rösta på mig då? Alla gillar väl glass? Haha! Däremot skulle man väl få höja skatten ganska rejält för att ha råd att göra glassen gratis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback