"Puffa" på fejjan

Det var en person som "puffade" mig häromdagen som jag typ inte har pratat med på säkert fyra år. Vi hade inte så värst bra relation då och nu så helt plötsligt utan vidare så puffade han mig på fb. Skit skumt med tanke på att vi inte är och aldrig har varit vänner på fb, så samtidigt är det lite creepy att han måste ha letat upp mig. Asså jag har inget emot att folk letar upp mig på fb, men jag blir alltid lika chockad över att de ibland hittar mig xD
Fast jag läste runt lite på nätet om att "puffa" folk, och tydligen om man inte är vänner och ens profil är privat så kan en person puffa en och på så sätt se ens profil i några dagar, vilket känns lite osäkert eftersom vem som helst skulle då kunna puffa mig och se min profil. Egentligen har jag inget att dölja eller så, men man vill ju helst inte att hela världen ska kunna se ens profil endast genom att puffa en.
 
Men, så idag började jag fundera, vad betyder det egentligen då en person "puffar" någon? Alltid har jag antagit att om det är en kompis som "puffar" så är det mer att de "petar" på en och vill ha uppmärksamhet på något sätt, eller att de bara vill skapa ett puff-krig. Men ifall det är någon man inte är så superbra vän med så har jag alltid antagit att personen tycker att man ser bra ut. Sen säger ju vissa att om någon "puffar" en så kan det vara för att personen vill ligga, men det har inte riktigt jag fått uppfattningen av. Jag har endast fått uppfattningen isf att de tycker att man ser bra ut, och därför säger de det på det konstiga sättet genom att "puffa".
 
Såå, vad tycker ni att en "puff" betyder? Tycker ni att jag har helt fel och bara snackar gojja, eller tycker ni att jag har prickat rätt med min tolkning? Kommentera vad ni tycker, skulle vara super intressant att få höra era åsikter och tankar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback