Bara för att jag är ung?

Åh, jag blir så jäkla förbannad! Nej, det är till och med en underdrift av det jag känner just nu.
Jag blir så jäkla arg på personer som är vuxna och tror att de vet allt bättre än unga bara för att de har levt längre. Men gissa vad? Bara för att du levt längre så behöver du inte ha rätt i allting!
 
Jag kommenterade häromdan ett facebook inlägg en sida hade publicerat som jag ansåg vara fel.
Jag kanske inte uttryckte mig på det mest proffsiga sättet och jag lindade inte heller in det jag tyckte, utan jag sa rakt ut exakt vad jag kände. 
Min åsikt skapade mycket publicitet och det var personer från många håll som kommenterade min åsikt. De skrev saker som "du borde skämmas Elisabeth" eller "du är ju inte så gammal, så du kan ju inte förstå det här". Och då ska vuxna komma och säga att jag inte vet bättre bara för att jag är ung? Wtf? Om äldre är så jäkla mkt bättre och vet så jäkla mycket mer än jag, borde de då inte heller veta att man får tycka och tänka precis som man vill! Utan istället för att de accepterar vad jag tycker och att vi tycker annorlunda så ska de bemöta det på det patetiska sättet. Jag nämnde ingenting om att de behövde tycka som jag, jag skrev till och med i min kommentar till inlägget att jag förstod de som tyckte annorlunda, om jag ska vara ärlig så tycker jag nog själv att jag i det fallet var mycket äldre än 40-50 åringarna som inte kunde acceptera min åsikt.
Mest av allt blev jag arg på att "du är ju inte så gammal, så du kan ju inte förstå det här". Nej, jag kanske inte har den längsta livserfarenheten, men jag är faktiskt inte dum i huvudet bara för att jag är 17. Blir så jäkla arg på folk som typ antar att bara för att man är ung så fattar man ingenting.
 
Well, de kanske borde tänka om, för jag är inte ensam om att inte vara ung och dum.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback