Tips! The Cove

The Cove är en dokumentärfilm från 2009 som handlar om delfinslakt.
Under delfinfångstsäsongen som pågår i den japanska kuststaden Taiji mellan september och mars varje år slaktas tusentals delfiner som inte håller måttet i jakten på perfekta exemplar av delfiner till världens djurparker.
 
Källa: Wikipedia.org
 
 
Tycker verkligen att alla borde kolla på dokumentärfilmen "the cove", jag blev helt förskräckt och tårögd när jag fick se den.
Trots att den är 6 år gammal så är den fortfarande aktuell, och enligt mig har den ett budskap som många djurparker borde ta till sig av, bland annat Kolmården, Parken-Zoo och Skansen.
Jag som är en sådan djurälskare och har alltid prioriterat djur lika högt som människor blev otroligt illa berörd över dokumentären. Jag beundrar de som har och som fortfarande kämpar mot delfinslakten, all kärlek till dem !
 
Efter att ha sett filmen överväger jag att bli fadder eller skänka en gåva till världsnaturfonden, WWF.
Vilket jag tycker att ni också borde göra!
Även om man inte kan göra mycket så kan man alltid göra lite, och det är bättre än att inte göra något alls ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback