Nyårsafton

Blev en helt okej nyårsafton med en snorig, liten Sara igår.
 
Kom hem till henne vid 17-tiden och hon hade dukat fram till en sån mysig och fin middag, man skulle ju kunnat trott att hon skulle gått ner på knä och friat! Blev faktiskt lite överrumplad när jag steg innanför dörren, SÅ fint var det!!
Förutom den fina dukningen så var ju inte maten eller sällskapet så dumt heller ;) Var riktigt trevligt med en äkta mysstämning, en bra avslutningsmiddag på 2014, 5 av 5 hjärtan ♥ !
 
Efter middagen drog vi ut på lite äventyr, blev att tända lite tomtebloss bland annat. Hur nostalgiskt är inte det egentligen? Var sjukt länge sen jag tände ett par tomtebloss, förhöjde stämningen kan man säga att det gjorde ;)
 
Vi var också en sväng till älvsjö och odenplan, blev att kolla på fyrverkerier i vasaparken. Riktigt bra drag där! Tips ifall man vill se många raketer! Blev att skåla och dricka champange, en bra början på 2015 :)
Förresten, på tal om champange, tycker inte ni att det stavas sjukt konstigt? Tänkte på det nyss, plus att det är ett ganska konstigt ord egentligen. Testa och säg det många gånger fort. Champange, champange, champange, champange, champange, till och med svårt att skriva det fort! xD
 
 
Vad gjorde ni på nyår då? Kom ni på något nyårslöfte?
 
Jag kollade på nyhetsmorgon här om dan och där sa de att för att man lättare ska kunna hålla ett nyårslöfte så ska det inte vara negativt, det ska alltså inte vara något man ska sluta med tex. Istället ska man försöka vända det till något positivt och istället för för att sluta så ska man börja.
Jag funderade på om mitt nyårslöfte skulle bli att dra ner på godiset (hehe, well, det kommer ju gå bra (not)), men med tanke på att det är något negativt så ska man kanske vända på det och istället börja med att äta nyttiga saker. Detta för att då ersätta godiset. Tror knappast jag kommer lyckas hålla det hela året, men förhoppningsvis kanske jag lyckas minska liiite på godiset. Men, men, vi får se hur det går :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback