Fifty Shades of Grey

Var och kollade på bioaktuella "fifty shades of grey" med Sara igår.
Nu när jag har väntat en dag och låtit filmen sjunka in, så kan jag ta beslut vad jag verkligen tyckte om den.
 
Först och främst ska jag säga att jag har läst boken, och i boken nämns alltid fler detaljer än vad som tas upp i filmen, varav några av de viktiga detaljerna uteslöts i filmen.
Filmen var helt okej, den var inte dålig och den var inte bra. Jag hade högre förhoppningar av den.
Men jag måste ge ett stort plus för Dakota Johnson som var perfekt i rollen som Anastacia Steele! Hon var så otrolig naturlig, hon var inte tjejen med störst bröst, den mest vältränade magen eller det perfekta leendet. Utan hon var bara hon, hon var inte opererad från topp till tå som många skådisar dessvärre är idag.
Dessutom tyckte jag om att det inte var filmmusik genom hela filmen, det gjorde allt mer naturtroget och som om det verkligen skulle kunnat hänt på riktigt.
 
I alla fall, så tycker jag om själva storyn, så jag lär definitivt kolla på andra filmen också.
"Fifty shades of grey" är en film jag tycker att alla borde se, men kanske inte lägga pengarna på att se den på bio, hehe :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback