1,5/5

Nope spelet får tyvärr inte högre betyg än 1,5. Det var en riktig besvikelse med tanke på hur mycket det kostade. Dessutom förväntade jag mig att 4an skulle vara bättre än 3an, men enligt mig så är de typ likgiltiga. Trean är bättre på så sätt att du kan mer specificera en viss färg på en klädsel eller möbel, vilket inte går i 4an där du endast får välja mellan förbestämda färger och material. Vilket var riktigt synd eftersom det var en av de roligare funktionerna som jag tyckte fanns i trean. Det som kanske var lite bättre i fyran var att när man spelar i sitt hushåll så kan man se omgivningen runt omkring på ett helt annat sätt, tillexempel om om du bor nära en järnväg så kan du se godståg åka förbi från din tomt. Sen så har de även moderniserat 4an genom att du nu kan använda surfplattor och surfa från mobilen. Förutom det så tycker jag personligen att sims 3 är bättre. På sims 3 kan då lättare se kartvyn, vilket du inte kan i fyran där du är låst vid ett visst område. 
Men framförallt tycker jag att grafiken och animeringen inte har utvecklats ett dugg, vilket gör att jag hellre spelar 3an än 4an.
Så ni som har lika höga förhoppningar som jag hade så kan jag säga att spelet är ju verkligen inte värt pengarna ifall ni redan äger 3an!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback