Plugg till svenskaprov

Sitter på lektionen och gör väl egentligen ingenting, checkar insta och fb massor av gånger i hopp om att någon har lagt upp en ny bild eller uppdaterad sin status. Men nope, verkar som om ingen är inne :(
Försöker att verkligen ta vara på tiden och plugga till svenska provet som är nästa vecka, men ingenting fastnar! Dessutom så är det ju prov om ordklasser, satsdelar och huvudsats och sånt. Så det är ju inte direkt jag är intresserad av eller kommer ha nytta av i framtiden. Senaste gången jag pluggade ordklasser var i 3an i grundskolan, och än har jag inte fått någon användning av den kunskapen.
Men hur tråkigt det än är så ska jag satsa på att klara provet, tänker minsann inte faila nu när det bara är mindre än en månad kvar på skolan!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback