Photoshop pic 2 - Scream

Japp, nu fick jag till det med GIF bilden :)
Så, här är andra bilden, det var ju egentligen en skoluppgift där man skulle göra en parafras av ett känt konstverk. Då jag valde att göra en parafras av skriet (som ni säkert redan sett) ;p
Men shit vad jag kämpade med den, nu när man ser den kan den ändå se rätt så enkel ut.
Först klippte jag ihop alla tre bilder till en, och sen förvrängde jag alla färger för att det skulle bli mer surrealistiskt. Men de där färgerna hade jag problem med, egentligen ville jag bara ha himlen röd och inte träden. Men jag minns att jag aldrig kom på hur jag skulle göra det, såå det blev ju att även träden fick bli röda istället.
Fast det funkade ju hyfsat bra det med? Det verkade ju i alla fall estetisk kommunikations läraren tycka då jag fick A på uppgiften ;) Fast egentligen var det väl inte så svårt att få bra betyg i den kursen, var väl i princip att göra en bild och sen skriva en reflekterande uppsats om den. Och eftersom jag är hyfsat bra i photoshop, och hyfsat bra i svenska så blev det ju en bra kombo ;)
 
Förresten, nästa vecka på söndag kommer en ny bild. Denna gång en bild på mig, och en sida som ni nog aldrig har sett av mig förut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback