Se till att byta lösenord!

Har suttit halva dagen och varit en riktig datanörd.
Beställningen jag gjorde igår på studentklänningen från asos krånglade, sidan reagerade inte på mitt kontokort, så jag fick skapa ett konto på paypal ist och hej och hå. Var en himlarns lång väg jag fick gå för att beställningen skulle bli rätt och gå igenom. Men nu har den gått igenom, fick precis ett mejl om att ordern har godkännts och tagits emot. Klänningen kommer om lite mer än en vecka, så taggad och spännd ! :)
 
Förutom det har jag även bytt lösenord på de flesta hemsidor jag är medlem på, som tex facebook och google. Jag har dessutom varit extra duktig och tagit olika lösenord till varje hemsida, det är något jag verkligen rekommenderar till er att göra! Ni vill väl inte underlätta för hackare genom att ha samma lösenord på alla hemsidor? Inte jag iaf! Många klagar och tror att de inte kommer komma ihåg lösenordet om de har olika till varje hemsida, visst i början kan det vara svårt, men till slut vänjer man sig. Man vänjer sig med vilka lösenord man har på facebook, mejl, google/youtube, instagram osv. Men skriv upp lösenorden i början, och gör lätta lösenord som är lätta att komma ihåg men svåra att knäcka! Det skulle kunna vara "julgranskula=24" eller" fredag.den.13". Det finns så lätta sätt att komma ihåg lösenorden samtidigt som man kan göra det otroligt svårt för hackare att knäcka dem. Dagens tips! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback