Svampar kan verkligen växa överallt

På riktigt, jag trodde jag drömde när jag vaknade imorse och insåg att det växte svampar intill min lilla yuccapalm.
Blev så otroligt chockad eftersom jag aldrig har varit med om något liknande. Haha, vet någon kanske vad det kan bero på? Kan man ha vattnat för mycket?
Har haft min yuccapalm i ungefär ett år och det kan väl inte vara så att det finns sporer i jorden som helt plötsligt har bestämt sig för att börja växa? eller?
Har verkligen noll koll gällande blommor och svampar, därför jag måste fråga, haha :p
Dessutom undrar jag också ifall svamparna skulle kunna vara giftiga, och ska man ta bort dem? Eller kan de på något sätt vara till nytta för palmen?
Det är endast två svampar så de lär väl knappast göra någon skada?

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Vi hade också problem här hemma, att det började växa svamp i blomkrukorna. Det är helt enkelt att svampen har kommit med i jorden. Vi slängde bara bort den jordsäcken vi hade, och gick och köpte en ny. Bytte sedan jord i krukan och problemet var löst :)

2014-08-17 @
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback