Tandvärk.. :'(

Alltså vad tjänar det till att ha visdomständer? Om jag har klarat mig utan visdomständer ända sedan jag tappade alla mina mjölktänder så tror jag nog att jag klarar mig utan dem resten av livet. Vet att det låter konstigt att jag pratar om visdomständer nu när jag bara är 17, men jag har alltid varit tidig i "tandutvecklingen". Haha kan man ens säga så? Aja ni fattar nog vad jag menar, för vanligast är det att få visdomständerna vid 18-25 års åldern.
Ååååh denna tandvärk som uppstår är.. Obeskrivlig. Den är ett riktigt helvete, och det värsta är att jag har testat ta alvedon mot smärtan men det hjälpte inge vidare :(
Jag har knappt kunnat sova på två nätter på grund av att smärtan håller mig vaken. Jag skulle verkligen önska att jag kunde sova bort smärtan, men eftersom jag inte kan somna på grund av smärtan så kan jag inte sova.. -.- Fast i natt var det ett riktigt helvete, då var det värre än vad det någonsin har varit! Istället för att sova försökte jag därför att fokusera på något annat så att jag inte skulle tänka på värken. Så jag satte på datan och tänkte kolla på någon serie som förhoppningsvis gjorde att jag kunde komma bort från verkligheten ett tag. Men jag kunde inte ens trycka in lösenordet på datan för att det värkte så mycket! Jag visste inte vad jag skulle göra, det var den typen av smärtan där du inte vet vad du ska ta dig till bara för att det gör så ont. Så det blev att stå ut, hela j*vla natten. Som tur släppte värken vid 3 tiden så att jag kunde somna.
Idag åkte jag inte till skolan, även fast värken är uthärdlig så känner jag mig som en zombie för att jag har fått sovit så lite. Och om jag skulle åkt till skolan skulle jag bara fått sovit till 6, tre timmars sömn alltså..
Har läst på om visdomständer på google ifall man på något sätt kan dra ut den. Men tyvärr måste jag vänta till tanden har kommit upp så att tandläkaren får tag på den med en tång, om jag då inte vill operera bort den innan den har kommit upp. Men det vill jag inte, jag vill absolut inte operera bort den! Oavsett hur j*vla jobbig värken är så står jag hellre ut med den än opererar. För tydligen när de opererar bort den så gör de något snitt i tandkötten där tanden ska komma upp, sedan borar de typ i något ben för att komma åt tanden och sedan får de oftast dela tanden i flera delar för att få ut den helt. Så det kommer jag nog inte göra, jag väljer isf att dra ut den n'r den kommer upp. Hoppas bara att det är snart!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback