Dags å vara duktig!

Nu ska jag vara riktigt duktig och plugga känner jag! :)
Jag ska ta fram gifflar och datan, sätta mig ner, sätta på musik och börja plugga. Inget får mig att plugga så bra som bra musik. Eller jag gör väl egentligen allting bättre bara jag får lyssna på musik. Däremot var jag tvärtom för typ två år sedan när jag gick på grundskolan. Har ingen aning om varför men jag kunde inte plugga med musik. Då var det distraherande för att om jag hörde musik var jag tvungen att sjunga med och fokuserade då mer på musiktexten än själva läxan. Hehe :p Däremot har jag alltid varit en sån som kan arbeta fast jag har hundra olika hödljuda ljud runt omkring mig. En egenskap som både är positiv och negativ. Det är ju självklart positivt att jag bara kan fokusera på skoluppgiften, men samtidigt är det negativt eftersom jag ibland kan "stänga av" när det inte riktigt är rätt läge att göra det. Exempelvis om någon skäller eller skriker på mig, jag hör vad personen säger men jag tar inte till mig det. Så om det är något viktigt så glömmer jag bort det lika fort som det sas.

Nåväl, nu ska jag inte blogga mer utan sätta igång å plugga, hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Rebecca&Mathias

Lycka till med pluggandet!! Ha en fortsatt fin Måndag! :)

2013-11-18 @
URL: http://twoplusone.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback