Besked av monolog...

Äääääntligen fick jag besked vilken monolog jag fick!
Tyvärr fick jag inte mitt förstahandsval eftersom två andra också hade önskat den, varav då en fick den vilket inte blev jag. Däremot är jag ändå glad, min teaterlärare tog beslutet att jag istället fick mitt andrahandsval för tydligen hade hon sett den mer passande än mitt förstahandsval. Så det kommer nog bli bra i slut ändan, lärarna vet ju ändå bäst eftersom de har mer erfarenhet och kunskap. Plus att jag tror att den monolgen jag fick kan jag göra riktigt bra.
Något som jag vet att jag däremot måste jobba med är att inte få den tråkig. För det är i princip det värsta som kan hända, att jag får publiken att somna. Min monolog är tyvärr inte så dramatisk utan mer som en berättelse, och det kan tyvärr bli ganska tråkigt att bara sitta och lyssna på en som pratar. Men på något sätt ska jag nog lyckas få den intressant och underhållande. Det är väl bara att strippa lite på scenen så vaknar nog publiken? ;) Haha nej, jag driver! Hade inte tänkt att göra det, plus att det skulle nog inte vara så passande eftersom monologen är ganska deppig och djup.
Fast däremot är slutet riktigt hoppfullt och inte så deppigt, det är en riktigt upplyftande monolog om jag jämför med de andra. I de flesta andra monolgerna gick det bara ner, ner och ner. De slutade inte bra men hade ändå ett dramatiskt, spännande och oväntat slut. Denna monolog jag fick och ska spela börjar ganska deppig men slutar riktigt hoppfullt :)
Åh är så otroligt taggad att få träna och börja arbeta med den på tisdag nästa vecka, kan knappt bärja mig!! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback