Barn + övergångsställe = FARLIGT!!!

Idag när jag övningskörde så hände något oväntat, igen.
Denna gång var det vid ett övergångsställe med trafikljus. Det var en liten flicka på cykel, hon var vid 5-års åldern skulle jag gissa och hennes pappa var några meter bakom henne. Flickan cyklade och såg ut att cykla rakt ut på vägen trots att det var rött för henne och grönt för mig. Så därför tvärbromsade jag och ofc glömde jag kopplingen vilket gjorde att jag var tvungen att starta om bilen... -.- Men som tur var hände inget farligt eftersom flickan stannade innan hon hann ut på vägen, men shit vad rädd jag blev! Blev så himla skakis att det tog lite tid för mig att få igång bilen igen, vilket bidrog till att jag fick några arga bilister bakom mig... Blev så himla sur på dem när de började tuta. Jag menar, det är väl för f*n bättre att jag bromsar och glömmer kopplingen än att jag kör på ett barn!?! Fattar ibland inte hur folk tänker!! Eller så kanske de i och för sig inte såg barnet och undrade varför jag tvärbromsade helt plötsligt när det är grönt för mig? Oavsett orsaken så stod det faktiskt övningskör på bilen vilket de borde haft hänsyn till!
 
Men btw så fattar jag inte hur det alltid kan hända mig!
Jag verkar föra med mig otur... Eller så är det bilen... Men bilen kan det egentligen inte vara eftersom det går bra när andra kör... Så där sprack den teorin, men då är det alltså jag som för med mig otur när jag sitter bakom ratten.

SÅ DÄRFÖR BÖR ALLA STANNA HEMMA NÄR JAG ÄR PÅ VÄGARNA!
RING FAMILJ, VÄNNER MM OCH SÄG ATT JAG ÄR I FARTEN ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback