Hej och välkommen till min blogg!

Mitt första inlägg, mitt allra första inlägg på den här bloggen borde nog vara en förklaring om vem jag är. För om ni inte vet vem jag är så är det nog väldigt svårt att följa mig och mitt liv, därför ska ni nu få en presentation av mig.

Jag heter Elisabeth Johansson, är 15år och bor i en liten håla utanför Stockholm som kallas Bro där jag bor med min familj som består av min mamma Lise-Lotte, min styvpappa Jörgen, min lillebror Filip och min lillasyster Bella. Här i Bro bor även min allra bästa kompis Therese som äger bloggen Betsan. Betsan är från början en blogg som vi startade tillsammans och är en blandning av våra smeknamn Bettan och Tessan, sedan när vi hade haft bloggen i ungefär ett halvår bestämde vi oss för att Therese skulle själv ta över bloggen eftersom jag då drev en blogg redan under namnet BusBettan. Idag är vi bästa vänner och har kännt varandra ända sedan 6:an då vi började i högstadiet på Broskolan.
Tiden går riktigt snabbt och idag går jag första ring på Fryshusets gymnasium inriktining teater. Enligt mig är det en riktigt bra skola på alla sätt och vis, främst tack vare alla underbara elever som går där. Varje dag jag åker till skolan så blir jag glad och varje gång jag har teater så blir jag överlycklig, trots att frysen ligger ca 1 timme ifrån Bro så är det verkligen värt resvägen när man kommer fram.
På fritiden när jag inte är i skolan så brukar jag oftast hänga med kompisar, spela teater eller lyssna på musik. Teater och musik är ett stort intresse och även fast jag är urusel på att sjunga så älskar jag att lyssna på musik, det är nog det bästa som finns efter att spela teater. Teater är ett ännu större intresse som jag har hållt på med i 5år i teaterföreningen U.M.T.S. där jag har varit med i en mängd olika teaterpjäser som Dracula och Askungen. Min allra största dröm är att bli skådis och även fast det är en lång väg att gå så ska jag kämpa tills jag når mitt mål.
 
Jag hoppas verkligen att min presentation fångade erat intresse och att ni vill fortsätta läsa om mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback