Min ESC topp 3

1. Australien:  Guy Sebastian - Tonight Again
Förklaring: Varför jag tycker att Australien ska vinna är framför allt för att de har en så jäkla bra låt. Så enkelt är det bara. Guy Sebastian sjunger otroligt bra och jag blev kär i honom redan då han tillsammans med Lupe Fiasco släppte låten "Battle Scars" år 2012. Hans låt som han framför i eurovision är internationell, har ett sånt där härligt gung som påminner lite om Bruno Mars låt "Uptown Funk" och det är verkligen en allsångs låt som man kan sjunga med till. Jag håller tummar och tår att han är lika bra live!
 
2. Sverige:  Måns Zelmerlöw - Heroes
Förklaring: Varför jag satte Sverige på en andraplats är för att "Heroes" är så otroligt lik bland annat David Guetta och Avicii:s låtar. Det känns som om det är något man tidigare har hört. Jag kommer däremot inte bli förvånad om vi vinner hela skiten då den utmärker sig från dem andra låtarna. Och det kan ju faktiskt vara till Måns fördel att den låter bekant då det kan leda till fler röster. Vet inte riktigt, får se hur det går ikväll. Däremot tvivlar jag starkt på att vi får en sämre placering än topp 10.
 
3. Belgien:  Loïc Nottet - Rythm Inside
Förklaring: Det här är den låten som jag inte förstår ett dugg av vad den handlar om, men på något sätt tilltalar den mig ändå. Det är ju också den låten som man kan sjunga med i efter att bara ha hört den en gång. Ikväll så kommer i alla fall jag och Bella sitta i tv-soffan och sjunga allsång till den!
 
 
P.S: Lägger också upp Makedoniens låt då jag tycker att den förtjänade en finalplats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback