S5 Mini vs Z3 Compact

Var till Media Markt idag med mamma och kollade på mobiler.
Nu när man har blivit vuxen och stor så är det ju dags för att ta över mobilen och börja betala själv för abonnemanget, så vi åkte dit för att prata lite med dem. Tanken är att vi ska föra över abonnemanget jag har nu från mamma till mig, och i samband förnya det abonnemanget så att jag förhoppningsvis kan köpa en ny mobil som ingår :)
Så i samband med att vi var där var jag ju tvungen att kolla runt på lite mobiler, man kan ju inte låta bli när man ändå är där?
Blev mest att kolla på Sony Xperia Z3 Compact och Samsung Galaxy S5 Mini, det är framför allt mellan Sony och Samsung jag velar mellan, kommer nog aldrig gå över till apple och iphone. Känns inte riktigt jag, är nog mer än android människa. Dessutom var ju den nya iphone 6 bra mycket dyrare, och varför vill jag lägga pengarna på en mer "populär" mobil när jag kan få en bättre till lägre pris? xD
Det jag prioriterar högst när jag kollar på mobiler är framför allt kameran, för mig är den det absolut viktigaste då jag fotar så mycket. Där måste jag säga att iphone 6 framkamera var något bättre än både samsungs och sonys, men om man tittar på den vanliga kameran så slog både samsung och sony iphone med hästlängder! Samsung och Sony:s framkameror var helt okej båda två, men absolut skulle de båda kunna vara bättre. Vad gäller framkamerorna tyckte jag att Samsung Galaxy S5 Mini och Sony Xperia Z3 Compact var likvärdiga, ingen var bättre än den andre. Gällande den vanliga kameran så var Sony något bättre, tyckte den hade lite bättre skärpa.
Förutom att analysera kamerorna på de två mobilerna, passade jag även på att undersöka ljudet och högtalarna. Där tyckte jag att Sony hade bättre ljudkvalité, men om man är ute efter en mobil med högre ljudvolym så är Samsung bättre. Jag testade att spela två olika låtar på de två mobilerna samtidigt för att se vilken som överröstade vilken, och där stack Samsung ut rejält!
 
Så är det kanske så att ni är precis som jag ute efter en ny mobil så kan ni ju ta till er av mina tips, men bara för att detta är min åsikt och så jag upplevde telefonerna så behöver ju inte ni göra det!
 
I nuläget lutar det åt Sony om jag ska vara ärlig, från början var jag inne på att byta till Samsung, men efter att ha jämfört de två mobilerna så tycker jag nog att Sony var snäppet bättre.
Sen får ni tänka på att jag jämförde Sony med Samsung S5, alltså inte Samsungs nyaste som är S6. Det kan ni ju ha med i beräkningarna, så det kan ju vara så att S6:an slår Sony:n i den analysen?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback