Bara en dålig dag, inte ett dåligt liv

Åkte till mormor efter skolan och asså shit vilken otur jag hade när jag skulle åka hem!
Jag gick från mormor i lagom god tid för att hinna med bussen, sedan när jag var en bit från busshållplatsen så fick jag se bussen. Jag började då springa och trots att chauffören såg mig komma springandes så kunde han såklart inte vänta trots att han var 3 min tidig!
Så istället gick jag till en annan busshållplats som låg i närheten och tog en annan buss därifrån till stationen.
Men tror ni inte jag missade tåget då på några sekunder när jag väl kom till stationen? O ja! Vart så otrolig irriterad när jag hade sprungit som en galning för att hinna med tåget och sedan få se dörrarna stängas då man endast är några fotsteg bort! -.-
Så det var inte så värst kul, fick vänta i en kvart på nästa tåg.
 
Jag vet att jag är töntig och larvig nu, men när sånna här grejer händer så kan jag ofta tänka ur ett större perspektiv och verkligen gräva ner mig själv. Typ som att precis när jag missade tåget så kändes det verkligen som om hela samhället var emot mig. Sedan började jag även tänka på alla andra grejer som är dålig med min livssituation och kom fram till att mitt liv suger.
Ja, jag kan få sånna här sjuka tankar över en sådan liten grej. Det händer ju självklart inte hela tiden men det kan hända i vissa få fall. Som idag.
Sedan tog jag mig själv i kragen och tänkte ur en mer realistisk synvinkel, att bara för att man missar bussen och tåget så behöver ju inte hela livet vara kasst. Sedan kom jag fram till att mitt liv är ganska bra trots allt då jag började tänka på alla bra saker. Haha, vet. Ni måste älska mina konstiga och märkliga tankar vid det här laget! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback