Större självförtroende av att bli "vald"?

Fick igår en vänförfrågan från "frysens snyggingar", tänkte väl inte så mycket på det och accepterade den för skojs skull. Fast nu i efterhand har jag tänkt riktigt mycket på det, varför vill man att sidor som "dagens snyggaste" eller "stockholms hetaste" ska lägga upp en bild på en själv? Det spelar ingen roll om folk tycker att jag är ful eller snygg, jag har inte så dåligt självförtroende att jag behöver något "bevis" på att jag är snygg. Tycker bara det är så himla fel, tänk på de stackars 14-åringarna som verkligen vill bli "valda" och sedan inte blir det. Sånt trycker ju verkligen ner ens självförtroende, särskilt om man är ung och inte har byggt upp något än.
Därför bestämde jag mig sedan att ta bort "frysens snyggingar" som vän, jag vill inte stödja någon idiotisk sida. Det skrämmer mig bara att många av mina vänner gillar eller är vän med sådana sidor. Även om man själv tycker att det är en kul eller obetydelsefull grej så trycker de ner folk. Sedan finns det ju såklart personer som blir "dagens snyggaste i stockholm" och tycker att hon/han/hen får ett bättre självförtroende, men då kan du knappast ha haft något självförtroende innan. Dessutom betyder det inte mer att få höra att man är snäll och rolig än att man ser bra ut? Det tycker i alla fall jag, och facebook vet ju knappast om jag är en rolig komiker eller en jävla bitch!
 
Aja, det var allt jag hade att säga. Blir bara så sur på sånna här sidor, och speciellt folk som stöttar dem.
Alla är vackra på sitt eget sätt, oavsett om skönheten kommer från insidan eller utsidan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback