Det börjar minska med motvind

Okej, ni vet den där plan grejen jag har snackat om? Tror nog jag kan berätta lite grann var det var om. I måndags ringde de från Naturskyddsföreningen och ville att jag skulle komma på intervju idag kl 14. Därför var jag lite splittrad mellan Naturskyddsföreningen och hemtjänsten. Men efter dagens intervju är jag 99% säker på att jag inte kommer få jobbet, vilket är skönt eftersom det självklara valet då blir hemtjänsten. Dessutom hade jag aldrig velat sticka kniven i ryggen när jag redan hade tackat ja till jobbet på hemtjänsten. 
Men intervjun gick ju inte sådär toppen, haha.
 
Började med att jag kom 10 min tidigare till den angivna adressen, den enda dörren jag hittade var låst och jag ringde därför till hon som är ansvarig. Hon svarade inte, och jag ringde flera gånger innan hon svarade tio min över 2. Hon förklarade hur jag skulle gå och när jag kom till en reception så skulle de visa vägen. Jag gjorde som hon sa, men när jag kom till receptionen så var den stängd. Det stod på en uppsatt lapp att man skulle skriva in sitt namn och sedan vänta i närliggande soffa. Jag gjorde så och satt mig i soffan, då var klockan kvart över 2. Jag satt och väntade tills en tjej kom fram till mig och frågade vem jag söker, jag förklarade att jag skulle på intervju kl 2, tjejen visade mig vägen till ett rum där intervjun var. När jag väl kom in i rummet var jag ca 30 min sen och fick se tre andra personer utöver intervjuaren. Det var alltså en gruppintervju förstod jag snabbt eftersom två av tjejerna är i min ålder.
Trots att jag var riktigt sen försökte jag prestera så gott jag kunde trots att jag fick hälften så lite tid som de andra eftersom intervjun varade i en timme. Däremot om jag ska vara ärlig så verkade de andra mycket mer stelare än jag och mycket mer nervösare. Blev nästan förvånad när intervjuaren ställde frågor och jag var den första som tog initiativet att svara först.
Haha, men jag tror inte att jag kommer få jobbet. För hon skulle ringa redan vid kl 17 och meddela om jobbet och nu är den halv 6 och hon har inte ringt.
Men det kanske var en mening, kanske inte var så att jag skulle få jobbet. Kanske därför jag kom försent för att jag annars skulle överglänst de andra? ;)
Däremot är jag ändå glad, för jag var nog en av de yngsta som fick komma på intervju. Pratade med de två andra tjejerna efteråt som berättade att de var 19 och killen på intervjun gissar jag var runt 25. Och det är ju super kul, att jag som är 17 får komma på intervju med dem som är äldre när jag inte ens är myndig ;) Det måste ju betyda att jag skrev ett riktigt bra cv! Stolt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback