Julfirande

Orkade inte riktigt blogga igår, hade fullt upp med att städa mitt rum och fixa både mig och Bella i ordning för familjemiddagen.
Fick ett vinrött läppstift av mamma på morgonen, var osäker på ifall jag skulle använda det lr det klarröda. Som ni ser på bilden fick det bli det klarröda, vågade inte chansa ifall jag inte skulle passa i det vinröda :p Får testa det någon annan dag ist. Skippade även eyelinern, kändes som om det skulle bli för mkt annars, så det fick ist bli lite mascara och ljus ögonskugga. Klassiskt men snyggt! Tycker inte att man behöver vara över sminkad till julen, en enkel sminkning kan vara precis lika snygg/vacker som en avancerad! Man kan ju ha lite mer på nyår ist tänker jag ;) Då tycker jag personligen inte det gör så mycket om man är väldigt sminkad, dock är det förbjudet att ha fokus på både läppar och ögon, det är liksom en oskriven regel i sminkvärlden ;p
 
Jaja, nog om smink nu!
 
Julen var ju helt okej, tyvärr hade vi ingen snö, så det blev ju inte den där magiska julkänslan riktigt...
Brita och Kenneth kom över vid halv 3, så en halvtimme efter blev det mys till kalle anka! Den där big hero 6 verkade ju rolig som de visade på slutet, blir väl att ta med Bella och Filip och titta på den någon dag. Haha, jag kan tänka mig att man kommer få ett gott skratt!
Blev ju sedan julmiddag och paketöppning, i år blev det ingen jultomte som kom över. Jörgen hittade inte sin tomtedräkt så det blev att hoppa över den delen. Men det gjorde ju inte särskilt mycket, man fick ju julklappar iaf ;) Fast roligast tyckte jag nog personligen var att se när de andra öppnade julklapparna och få se deras reaktionern!
 
Idag blir det att åka till mormor och fira jul, fast idag tror jag nog att jag skippar läppstiftet överhuvudtaget. Tycker inte om att använda läppstift (särkskilt inte rött) med tanke på att det är så svårt att få bort, men igår gjorde jag ett undantag. Så idag kan jag lägga lite mer fokus på ögonen, kanske blir någon sotning, det var ju ett tag sen jag hade en sotning i brons. Får se om jag tar på lite rouge också, har så svårt för att lägga på rouge, antingen blir den för högt upp eller för lågt ner. Egentligen är det inte så svårt men ändå så lyckas jag inte! Jaja, övning ger färdighet brukar man ju säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback