Ny teaterform

Idag på teatern fick vi besök av en elev som hade gått på Fryshuset inriktning teater och sedan hade studerat teater i NY. Vad jag förstod så jobbade hon som lärare i teater för barn nu.
Hon lärde oss, eller iaf mig, en ny teaterform som heter "story theatre" och vad jag förstod så var det mest märkvärdiga att man inte använde någon rekvesita alls, utan ist låtsades man som om alla föremål var på scenen. Det var även därför hon jobbade med barn eftersom de har en sådan bra fantasi och kan därför nästan se föremålen framför sig som egentligen inte finns :)
 
Så vårt projekt som vi nu ska göra är ett barnprojekt där vi då ska spela fabler och hon ska även hjälpa oss att gestalta djuren, jag tror det kommer bli riktigt spännande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback