Snäppet bakom Angelina Jolie

Var idag i skolan efter att ha varit sjuk i veckan, så skönt att man är frisk nu!
Då kanske man håller sig frisk tills studenten :)
Kan inte riktigt fatta att den är nästa vecka på fredag, det är så svårt att föreställa. Då går jag ut gymnasiet, var det typ inte förra året jag började?
Jag minns första dagen på fryshuset så väl, och därför känns det inte som om den var för så länge sen. Men samtidigt känns det som det var evigheter sen jag började på frysen då jag tänker på allt som har hänt.
Asså shit vad mycket som har hänt under dessa tre år, och jag har utvecklats enormt! Såg igår på en film från en teaterpjäs jag spelade i ettan, och guuuuuuuuuuuuuud!! Jag som trodde jag var duktig, hahahahahahha, jag var ju hemsk!! :'D Noll inlevelse och känsla, det enda som var bra var väll att texten satt som ett rinnande vatten. Men jag rabblade ju bara texten, precis som om jag läste den. Hahaha, jag var ju inte direkt naturlig i mitt agerande.
Så om jag jämför mig i början av ettan till slutet av trean så har jag gjort stormsteg i teatern, steg som jag faktiskt inte har reflekterat över. Jag vet att jag inte är en färdig skådis, jag har otroligt mycket kvar att lära mig och utvecklas. Vilket faktiskt känns så otroligt kul, tänk var tråkigt det hade varit om jag själv hade trott att jag var nya angelina jolie? Med det menar jag inte att angelina jolie är en färdig utvecklad skådis, man kan ALLTID utvecklas. Men jämfört med mina erfarenheter så är hon ju snäppet bättre, och snäppet snyggare, hahah :p
 
Men jag ser faktiskt fram emot året efter gymnasiet då jag endast kommer hålla på med teatern i Kungsängen. Känns som om jag då kan fokusera på den till fullo, vilket jag inte riktigt har kunnat gjort då jag har haft skolans uppsättningar att tänka på. Så på det sättet tror jag att jag kan utvecklas otroligt mycket då jag tar med mig allt jag har lärt mig på fryshuset, så som till exempel artikulations övningar och karaktärs arbete.
 
Förresten, har jag ens berättat vad jag hade tänkt syssla med efter gymnasiet? Hhaha, tror faktiskt inte det. Kan ju då berätta att jag har sökt till spelprogrammering på Stockholms Universitet, sååå jag får se om jag kommer in. Intagningsgränsen ligger rätt så högt, även om jag har rätt så höga betyg så räcker det med att gränsen höjs lite lr att mina betyg sänks lite och jag då inte kommer in :/ Jag vill ju självklart komma in, men om jag inte gör det så tar jag det inte så hårt. Då får jag istället jobba ett år och fundera på vad jag vill göra, kanske söka till teaterutbildningen som startar 2016? Sen vet jag ju inte heller om jag kommer tycka om utbildningen inom spelprogrammering, kanske är sjukt tråkigt? Jag har ju aldrig hållit på med spelprogrammering, bara HTML-kodning. Det är ju liknande, fast ändå inte :p Båda två är ju kodning, men uppbygnaden tror jag är helt olika. Men det ska iaf bli sjukt kul att lära sig! Om jag kommer in dvs, haha ! xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback