Bananpannkakor för 1 portion

(Bilden är inte tagen av mig. Pannkakorna jag gjorde blev otroligt goda men inte alls lika fina som de på bilden...)
 
Ingredienser:
1 banan
2 ägg
1/2 tsk vanlijsocker
 
1. Mosa bananerna i en skål lr bunke
2. Knäck äggen i samma skål och tillsätt vaniljsockret. Blanda till en smet.
3. Steck smeten i en het panna i smör lr olja. Tips! Gör inte för stora pannkakor då de blir mycket svåra att vända.
4. Servera sedan med tillexempel banan, bär, sylt, sirap eller keso.
 
Jag hackar definitivt på trenden med bananpannkakor, ääääälskar dem !
Super enkelt att göra, och super gott!
Däremot har jag inte riktigt fått till det att få dem hela... De lyckas alltid gå sönder när jag ska vända dem, hahaha ;p

Kommentarer
Postat av: Elsa Ohrås

Ser jättegott ut! Brukar ha lite havregryn i min bananpannkakor, tycker att de blir lite mer mättande då! :D

2015-05-22 @
URL: http://ohras.blogg.se/
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Gott!

2015-05-22 @
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback