Akuten

Japp, tidigt på morgonen åkte jag in till Danderyds akut.
 
Allt började på jobbet då jag vid kl 7:15 skulle på ett larm med en kollega. Vi gick båda ut från vårt kontor och började gå till kunden som hade larmat, på väg dit blåste det lite. Det kom en vindpust och jag fick något i ögat. Jag kunde höra hur det surrade och antog att det var en fluga, jag tog bort den fort och utan att kolla vad det faktiskt var för insekt så märkte jag vilken oerhörd smärta som började stråla precis under ögat. I den stunden insåg jag att drt inte var någon fluga utan en geting. Min kollega märkte att något var fel när jag satte mig på huk för att det gjorde så ont. Han tittade på ögat och lyckades få bort taggen som satt kvar.
 
Vi fortsatte att gå till kunden och jag fick bita samman för att inte tänka på det onda. Strax efter vi hade varit hos kunden ringde jag både min chef och min mamma, då hade getingsticket börjar svullna upp. Min mamma kom så fort hon kunde och körde mig till Danderyds sjukhus. Framme vid Danderyds sjukhus så hade det gått en timme sedan getingen stuckit mig, trots att jag hade två alvedon i kroppen och ett kallt papper mot bettet så gjorde det lika ont.
 
På sjukhuset gjorde de inte mycket, läkaren sa att det var mycket milt och att det var tur att jag inte var allergisk.
Det var främst det jag hade varit rädd för, att jag var allergisk då jag inte minns att jag tidigare har fått något getingstick.
Det läkaren gjorde var att skriva ut en allergimedicin och sen fick jag åka hem.
 
Jag åkte inte tillbaka till jobbet då det fortfarande gjorde ont och såg ut som en blåtira. Jag ville ju inte att kunderna eller någon annan skulle tro att jag hade blivit slagen! För man kunde tro det, såg otroligt likt en blåtira.
 
Nu när det har gått några timmar så är området vid ögat fortfarande lite svullet och blått, men det onda har gått ner.
Blir nog att jobba imorgon, jag kan ju alltid sminka över det blåa runt ögat om det skulle sitta kvar tills imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback