Teatertankar

Har egentligen noll motivation till att arbeta idag på lektionen, fast trots det så gör jag det. Även om det bara är svenska och vår svenska lärare är riktig slapp vad gäller att jobba. Jag menar, man skulle lätt kunna sitta och kolla på serier en hel lektion utan att han brydde sig. Haha, och det är nog förmodligen därför alla älskar Mange som lärare xD
Efter svenska har jag naturkunskap och det är min sista lektion. Har sån himla tur att vi pratar ganska mycket om biologi relaterade grejer, biologi var ju mitt starkaste NO-ämne i grundskolan, eller det var nog mitt starkaste ämne över huvudtaget, haha. Faktiskt även det roligaste, tycker det är riktigt intressant att få veta såna där grejer om hur kroppen och gener fungerar. För om man tänker efter så är det ju typ helt otroligt hur kroppens alla funktioner kan fungera SAMTIDIGT! Kroppen skulle ju lika gärna totalhaverare, haha
Däremot hoppas jag inte vi gör så mycket, teatern i kungsängen tar faktiskt upp hela min tankeverksamhet. Tanken är ju att vi ska spela upp i November, och vi har så otroligt mycket kvar som måste funka. Typ musik, text, ljus och sånt. För det är inte lång tid kvar till November när det är så mycket som behöver fixas och repas in, och ifall jag ska utgå ifrån alla andra gånger jag har spelat teater så brukar det vara noll planering och allt det nödvändigaste händer veckan innan premiär fast det egentligen borde kunna ske nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback