Tandläkare igår och allergitest idag

Som ni redan vet så var jag hos tandläkaren igår, och det gick väl bra? Det gör i alla fall inte ont idag, och jag fick sova hela natten inatt! :)
Min tandläkare trodde att eftersom slipningen inte hjälpte så var det nog ett tidigare hål i en tand som gjorde ont eftersom hålet var så djupt och behövdes rotfyllas. Men istället för att rotfylla hålet från första början så valde han att göra en chansning och göra en vanlig lagning.
Så det han gjorde igår var att typ rensa ut alla nerver i tanden, och min tandläkare är lite rolig. För när jag ligger där i stolen och gapar, vad gör han då? Jo han visar en del av nerven för mig som han precis har tagit bort, jag kan inte påstå att den var särskilt vacker :p Men, men, det är kanske inte alla som kan skryta över, att ha sett sin egen nerv, haha!! xD
Men i alla fall så rensade han ut alla nerver och satte på ett tillfälligt lock, sedan i januari ska jag tillbaka och få en permanent lagning.
 
Sen idag, var jag hos läkaren och gjorde allergitest för den där reaktionen jag fick för ett par månader sedan (länk). Det gick väl också bra, jag fick göra allergitest för både björkpollen, timotej och gråbo. Varav timotej är vanligt gräs och gråbo är något speciellt gräs som ofta växer i diken.
För tydligen trodde läkaren att det kunde vara någon korsallergi som bildats av det jag ätit den dagen och det jag är allergisk mot. Så nu fick jag veta att jag är mest allergisk mot gråbo, där hade jag 4/5, sen timotej 3/5 och björkpollen 2/5. Så jag är alltså mest allergisk mot gråbo, vilket är lite märkligt. För att det som ofta kan bilda korsallergi med gråbo är bland annat paprika, vitlök, persilja, kamomill och solrosolja, och alla dem har jag ätit utan att känna någon reaktion alls. Hmm, men jag antar att det är väldigt individuellt vad man reagerar på och inte. Sen så är det ju bara tur att jag inte reagerar på något av dem, skulle vara jobbigt om jag reagerade på alla! :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback