Finns ödet och vad är meningen?..

Ligger i sängen och ska försöka sova, rätt tidigt jag vet men jag är super trött :p
 
Funderar på ifall det finns något "öde"? Finns det en väg som redan är förutbestämd att vi ska följa, och alla händelser som sker har de verkligen en mening? Jag skulle vilja tro att det finns något typ av öde, men just nu undrar jag om jag bara intalar mig själv det. Jag skulle även vilja tro att det finns en mening med allt som sker, för varför skulle annars vissa saker ske som tar oss framåt i livet? Men sen så finns det de märkliga sakerna som sker då man bara känner sig förvirrad och börjar tänka, vad var det för mening med detta?
Som ett exempel som har hänt mig rätt så nyligen, det var en person för ett tag sedan som stod mig väldigt nära, som sedan visade sig vara falsk. Kontakten mellan oss tog slut och jag ville verkligen inte veta någonting av personen. Det tog mig säkert två-tre månader att glömma personen helt, radera alla känslor och minnen man hade. Men nu, för ett par dagar sedan så försökte personen ta kontakt med mig igen. Allt jag hade försökt att glömma, blossade upp på en gång. Då undrar jag varför? Vad är det för mening att denna person som jag säkert har fällt tusen tårar över att glömma söker upp mig? Är det ett tecken på att jag ska ge den en andra chans, eller är det ett tecken på att jag kommer bli sårad igen? Om ödet eller gud finns, kan det då snälla förklara vad meningen med detta är? Som sagt så vill jag tro att det finns en mening, men just nu tvivlar jag på om det verkligen finns någon.
Oftast brukar man komma på meningen efter händelsen har skett, för att på något sätt kan man reflektera över allt på ett annat sätt när man inte befinner sig i händelsen längre. Så förhoppningsvis dyker det väl upp någon mening, men just nu kan jag inte tänka mig att det verkligen skulle finnas någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback