Sotningar och lösögonfransar

Lägger upp en gammal bild, var så ful idag så ville knappt se mig i spegeln. Håret var fettigt och kaos, sminkningen var dålig, det enda som kanske var någorlunda snyggt var sotningen. För första gången lyckades jag få till en svart sotning, utan skimmer, som blev jämn! :D Lyckan som uppstår, obeskrivlig! Lyckas nästan alltid få den fläckig annars, även om kanske ingen annan tänker på det så gör jag det. På söndagar brukar jag ju få chans att testa lite olika sminkningar och sotningar eftersom min roll jag spelar på teatern i kungsängen är en sån karaktär som sminkar sig väldigt mycket och är mån om sitt utseende. Så det är ju kul att få testa på lite nytt :) Brukar annars vara så feg och hålla mig till det jag vet att jag kan, vilket är lite tråkigt. Fast ibland kan jag få impulser att jag ska pröva något nytt, som för någon vecka sedan fick jag för mig att jag skulle testa lösögonfransar. Det slutade i en katastrof. Ögonfransarna passade för det första inte så jag fick klippa till dem, sen var de ju dessutom omöjliga att få på! Eller de kom på, fast på fel plats. Så, aldrig mer lösögonfransar, det har jag lärt mig! Får istället beundra dem som bemästrar färdigheten....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback