Roll byte

Blev att byta roll idag på teatern på frysen, jag och Ronja bytte roll med varandra. För mig gjorde det inte så mycket, enda skillnaden för mig blev att det blir en mycket större utmaning och att jag får en större roll. Vilket innefattar mer plugg av manus :p Men det grejar jag nog! Att jag inte ska lära mig manuset är nog det minsta jag ska oroa mig för, det jag borde oroa mig för är karaktärsarbetet.
Denna roll som jag nu fick är snarlik karaktären jag just nu spelar i Kungsängen i pjäsen "fritid". Så det oroar mig lite att jag kommer utgå ifrån karaktären jag spelar i "fritid"i denna pjäs på frysen.
Så på något sätt, som jag inte riktigt har kommit på hur, så måste jag "börja om på noll" med denna nya karaktär. Sen så är den karaktären en utmaning för mig gällande scenisk gestaltning också, men det tyckte jag också om rollen i "fritid" i och för sig, och den har jag ju lyckats gestalta hyfsat bra enligt mig själv. Jag har fått beröm för min gestaltning i "fritid", så det kan ju hända att jag gör det svårare än vad det egentligen är? Rollen jag spelar i "fritid" och rollen jag nu kommer spela på frysen är båda två roller som tar plats och är lite översittare. Eftersom jag personligen inte är någon översittare så är det svårt att utgå ifrån egna erfarenheter, och enligt mig tycker jag att det är svårt att gestalta utan att det blir överdrivet. Jag är ju en go och kramig person, inte en mallig översittare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback