Utvärdering från första deltävlingen

Ja, vad kan man säga om första deltävlingen av mellon? En hel del faktiskt!

För det första kan jag passa på att säga att jag tyckte att det var helt fel att Jessica Andersson gick vidare till finalen. Visst hon sjunger bra, men hennes låt var ganska tråkig. Kändes som om man hade hört den förut och jag blev inte alls berörd. Så Jessica förtjänade verkligen inte att komma till finalen!
Precis som Jessica Andersson gick vidare för att hon är känd, gick Eric Saade vidare för att han ser bra ut. Däremot tyckte jag faktiskt att hans låt var helt okej. Men låttexten? Lyckades inte riktigt uppfatta allt han sjöng, men det lilla jag uppfattade lät som om "jag har ett bättre liv än dig som du drömmer att ha". Lite väl kaxigt och malligt om ni frågar mig.. Plus att var inte låten lite väl lik Ariana Grandes "problem"? Jag kunde se en hel del likheter gällande viskningarna och trumpeterna.
 
Jag orkar inte riktigt gå igenom varenda bidrag, men jag hade nog velat att Molly Pettersson Hammar skulle gått vidare till iaf andra chansen. Hon hade så mycket energi och hon satt varenda ton, sjukt bra sångerska. Minst lika bra som Jessica!
Annars tyckte jag att det var rätt att Behrang Miri feat. Victor Crone och Dolly Style gick vidare till andra chansen. Jag gillade faktiskt dolly style ganska mycket, jag brukar inte riktigt gilla de som är så sockersöta och är inspirerade av dockor och japan. Fast Dolly Style gillade jag för att de hade så mycket energi och en sådan härligt glad låt. De var ju verkligen de bidraget som bjöd på mest energi och glädje!
 
Till sist, så måste jag kommentera Filippa Bark. Underbar! Klockren! Önskar hon kunde stå för snacket varenda år! Allt hon säger är så klockrent och går rakt in i hjärtat på mig ! Hon vet precis vad hon ska säga ;)
 
Men förutom Filippa Bark, varför ska de bara ha skåningar till programledare? Det var ju skåningar förra året också? Det finns ju faktiskt bra programledare från andra landskap med andra dialekter. Jag har egentligen inget problem med skåningar, men jag får problem med dem när det är för många. Det hade ju varit iaf lite roligare att kollat på programmet om det hade varit två med två olika dialekter. Till exempel en skåning och en från Dalarna, som Filippa Bark och Kalle Moreus, perfekta kombon!

Kommentarer
Postat av: Melinda

HÅLLER MÄ! Molly skulle lätt åkt mä jö :(

2015-02-08 @
URL: http://melzies.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback