Från stöld till trevligt sällskap

Som rubriken lyder så började inte dagen så värst bra, den började med en stöld.

Jag tänker inte nämna några namn, men jag kan säga att det inträffade på teaterlektionen i skolan. Två av mina teaterkompisar blev stulna på totalt 700 kronor.
Allas väskor låg utom räckhåll att vi såg dem, så det var verkligen inte svårt att rota och ta pengarna ur plånböckerna som låg i väskorna.
 
Jag hade inga kontanter i plånboken som tur var, annars hade nog även jag blivit av med pengar. Jag tycker bara att det är så hemskt, vem kan göra något sånt mot en annan person? Tycker det är så otroligt hemskt, jag blir äcklad när jag bara tänker på att någon kan ha rotat i någon annans väska. Usch, jag blev riktigt illa berörd över händelsen. Jag tror inte vi lär få veta vem det var som gjorde det, men jag hoppas däremot att pengarna kommer till rätta.
 
Om vi bortser från stölden så har min dag varit ganska bra, har ju sportlov nu, äntligen! :D
Ska se till att plugga riktigt mycket till körtkortet och gymnasiearbetet under lovet, kan ju vara bra att passa på ;)
 
Träffade Rasmus och några av hans kompisar efter skolan, så det blev ju en bra start på det efterlängtade lovet :)
Blev inte så länge att ses, men vi hann iaf gå runt lite i stan och prata.
Så jag kom hem ganska tidigt, då får jag möjlighet att äta middag med familjen för engånsskull, haha :p Brukar ju komma hem så sent annars så jag alltid får äta efter, jag tar inte illa upp eller så, men ibland kan det ju vara mysigt att äta med familjen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback