Avslöjat

Ni har kanske redan sett det, men för er som har missat det så har jag redan avslöjat vad min tanke är att göra i höst.
Jag ska nämligen studera spelprogrammering på Stockholms Universitet!! :D
 
Något helt annorlunda och som jag aldrig tidigare har sysslat med. Enda programmeringen jag har hållit på med tidigare är här till bloggen, och jag kan tänka mig att html-kodningen skiljer sig en del från kodningen till ett spel. Men det är ju alltid kul att testa något nytt! Jag tycker ju om att hålla på med koderna här till bloggen, och jag kan tänka mig att kodningen till spel och appar är uppbyggda på liknande sätt.
 
Så det ska bli riktigt spännande, det skiljer sig ju enormt från teatern som jag tidigare har studerat på gymnasiet. Och på det sättet känns det samtidigt läskigt, att börja med något som jag inte alls känner mig trygg med. Jag har egentligen ingen aning om hur programmering går till (även om jag kan gissa mig fram till det), vilket jag måste ändå säga att jag har med teatern. Och i teatern finns det inga riktiga rätt eller fel, men det finns det ju verkligen vad gällande kodning. En liten bokstav, siffra eller tecken fel och allt kan bli förstört.
Däremot finns det ju en likhet mellan teatern och programmeringen, och det är ju fortfarande kreativiteten och att få skapa något.
Och jag antar att det är mycket det som jag dras till, att få skapa något och få uttrycka min konstnärliga sida :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback