Valsnack

Man kan ju verkligen säga att dagens skoldag har gått ut på att prata om en sak, valet. Vilket jag förstår, sånt skit val det var igår måste man ju få prata om. SD fick nästan dubbelt så mycket röster som miljöpartiet, Fi kom inte in i riksdagen och de rödgröna fick inte majoritet. Vissa säger att man borde vara glad att det iaf blev de rödgröna som vann, fast de lär ju inte få igenom några av sina förslag nu när SD är vågmästare, och på så sätt finns det risk för omval. Bara det väntar tills november med att ha omvalet så är det inga problem för mig, haha ;p Fast i slutändan kändes det bra att inte kunnat påverka beslutet, jag behöver ju inte må dåligt över att jag la min röst på fel parti. Fast i och för sig behövde nog Fi min röst, och några röster till.
 
Aja, sånt är livet och ifall du inte har någon superkraft så har du himlarns svårt att påverka valresultatet.
 
Efter skolan träffade jag Felicia, har inte träffat henne på över säkert ett år. Så det var riktigt trevligt att få träffa henne när det har gått så otorligt lång tid sen sist! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback