Vad gör man inte för konsten?

Dessa två bilder har jag använt mig till två olika uppgifter i skolan, där uppgiften på båda var att ta en selfie eller ett porträtt.
Det roliga är att utan att jag tänkte på det så har faktiskt båda dessa bilder skönhetsideal som dold mening.
Första bilden tog jag till en bild uppgift där jag ville att bilden skulle förmedla hur otroligt mycket vi använder oss av photoshop för att försköna våra bilder och skapa ett yttre som egentligen inte existerar.
Den andra bilden var till en teateruppgift där jag ville förmedla hur våra liv ständigt präglas av ett sjukt skönhetsideal att alltid vara vacker och genom att uppnå detta göra olika skönhetsingrepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback