Risk för vattenplaning

Jobbade ju igår och sen var jag alldeles slut efter teatern så det blev endast att ta en dusch och sen ner i sängen.
Började att regna och blixtra igår eftermiddag då jag jobbade. Inte kul eftersom åskan var precis ovanför. Jag hatar ingen person, men om åskan var en person så kan jag lova att jag skulle hata den.
Förutom åskan så ösregnade det skit mycket, var ju inte beredd att det skulle regna så jag blev dygnsur om fötterna eftersom jag bara hade ett par sneakers. Så det blev att gå med blöta fötter halva dagen.
Tur hade jag att jag kunde ta av mig både skor och strumpor när jag kom till teatern, plus att sen var ju mamma så snäll att hon kom och hämta mig. Så då hade hon med sig både torra skor och strumpor, det var riktigt uppskattat!! 
 
Fast en grej som jag inte fattar när det regnar så otroligt mycket, hur kan folk som kör bil vara så dumma i huvudet att de kör fortare än vanligt? Förstår verkligen inte det, det är ju bara dumt och idiotiskt. En kompis berättade igår att någon hade voltat med bilen pga vattenplaning. Usch, så himla hemskt med tanke på hur många som egentligen skulle kunna skadats. Därför blir jag så sur på folk som är stressade och kör bil, de tänker att "det händer inte mig". Men det är just när man resonerar så som det kan hända en själv...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback