En vecka kvar, är du ff osäker?

För att då göra dig ännu osäkrare på vad du ska välja så kan jag tipsa om Dagens Nyheters valfrågekoll! (länk)
Där kan man testa sig själv och även se vad partierna tycker i enskilda frågor inom vissa kategorier.
Jag har testat mig själv inom alla kategorier och tydligen så passar så som jag svarade om bland annat migration bäst på Kristdemokraterna medan det jag tyckte om skolorna passade bäst på Miljöpartiet.
Alltså har jag kommit fram till att det är svårt att hitta ett parti som passar in på en själv exakt, och det kan ju vara bra att veta vad de står i vissa viktiga frågor. Tillexempel visste kanske inte många att Feministiskt initiativ är helt emot att det behövs fler poliser? eller att Folkpartiet och Sverigedemokraterna är helt för att kärnkraften ska byggas ut?
Därför, innan ni som har möjlighet till att rösta, tänk efter och efterforska riktigt ordentligt. Välj ut vilka frågor som är viktigast för dig och se sedan vilka partier som tycker som dig i de frågorna.
Jag tycker precis som alla andra att det är riktigt rörigt och som en djungel det här med valet, men om man gör lite efterforskning så hjälper det oerhört mycket. Kolla på partiernas hemsidor och jämför med oberoende sidor för att se vad som skrivs och sägs! :)
 
P.S. Kul att jag tipsar om valsidor när jag själv måste vänta i fyra år tills jag får rösta haha! Däremot hade det varit ett självklart val vad jag hade röstat på ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback