Jag vill inte vara här

Så otroligt jobbigt när man måste vara i skolan fast man samtidigt vet att man egentligen skulle behöva vara någonannanstans, gissar att jag inte är ensam om att någon gång ha känt så?
Det är typ en grej som har hänt, vill inte skriva på bloggen eftersom den är ganska privat. Men det är så jobbigt när du inte kan koncentrera dig i skolan för att du har den här andra grejen att fokusera dig på som tar upp hela din hjärnkapacitet. Det är som att skolan inte betyder något.
 
Jag ska inte säga att skolan inte betyder något för det gör den ju faktiskt. Om den inte skulle betyda något så skulle jag verkligen inte ligga så bra till i alla ämnen som jag gör. Inte för att skryta men det är ju pga att jag har alltid prioriterat skolan högt som det har gått så bra för mig. Men sen kommer det ju såklart dagar då man känner att man bara vill skita i allt, bara åka iväg för att man känner sig mer behövd någon annanstans.
 
Just nu sitter jag som på nålar, väntar på att min teaterlärare ska avsluta sin lektion med ettorna så att jag kan prata med henne om gymnasie arbetet. Det var egentligen inte jag som hade planerat att prata om det idag, men eftersom hon föreslog det så får jag väl göra det.
 
Min privata grej är inte så akut, den kan ju vänta någon timme, men det känns ändå inte som att jag kan vänta. Jag brukar inte bli stressad eller nervös över saker och ting som jag iaf inte kan påverka, men just nu är jag det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback