Teaterföreställning & Studiebesök

Igår var jag och kollade på teaterföreställningen "14 år till salu" som är baserad på boken med samma namn. Boken handlar om en 14-årig tjej som blir våldtagen, och efter våldtäckten så börjar hon prostituera sig genom att ta kontakt med äldre män som betalar henne för att få ha sex med henne, detta för att hon har ett så stort bekräftelsebehov men också för att hon söker sig till faran, det är lite samma sak med folk som skär sig.
Fast trots att berättelsen är så otroligt tung och väldigt viktig att få fram på rätt sätt, eftersom den är baserad på en verklig hänndelse, så tyckte jag inte att de lyckades med det i pjäsen. Jag tyckte att den var helt fel upplagd och det fanns inte riktigt någon struktur på det hela, det kändes faktiskt lite som om de bara hade slängt  ihop något...
 
Efter teaterföreställningen var det lunch och sen var det bara att börja röra sig mot Naturens hus i haga. Det var faktiskt riktigt roligt där och framför allt jag fick veta många intressanta saker av våra föreläsare, visste ni till exempel att saffran förut användes till att göra abort? Så sent som 70-talet var det senaste fallet då någon hade försökt göra abort med saffran. Åh just det! Visste ni också att när tjejer har ägglossning så är det oftast då hon bär färgen rött? Detta för att attrahera männen eftersom den röda färgen tilltalar oss människor på ett väldigt kraftfullt sätt. Haha, kanske jag möjligtvis hade ägglossning då när jag hade på mig mitt röda läppstift häromdan dårå, haha xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback