on da train

Nu får det bli en sned bild på mig, orkar inte räta upp den. Så antingen vrider ni ert lilla huvud eller dator så att det blir rätt ;)
Men nu är jag iaf på tåget och håller nästan på att somna för jag är så trött. Teaterlektionerna tar verkligen energi! Förstår inte hur jag kommer känna mig i slutet av nästa vecka, förmodligen helt slutkörd eftersom vi då har kört 8 föreställningar totalt! Helt sjukt många!! För varje föreställning tar ju mycket energi eftersom det kräver så mycket av en. Närvaro, fokus, gestaltning, text osv osv. Men även nervositet tar sjukt mycket energi. Kommer ihåg när jag skulle spela Askungen för ett par år sedan, den var verkligen energi krävande! Speciellt vad gällde nervositet, har nog aldrig varit så nervös som jag var den gången. Kunde knappt stå still utan fick gå runt bakom kulisserna för att lugna ner mig. Men samtidigt är ju nervositeten ett hjälpmedel för att hålla fokus, så är det iaf för mig och har alltid varit så. Nervositeten och adrenalinet är som en drog, man får en topp och efter toppen så är man helt död. Samma sak efter en föreställning för att det just har gått åt så mycket energi. Vet att jag mest babblar på och jag tror knappast att någon orkar läsa allt. Så därför bör jag väl sluta nu, är iaf snart i bro. Hejdå så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback