Ångest och kaos

Kunde inte sova inatt för att jag låg och tänkte på hur kaotiskt mitt liv är. Så jag tänkte dela med mig av vad jag tänkte, vill ni höra? inte? då föreslår jag att ni slutar att läsa nu eftersom det här kommer att bli ett riktigt långt och förvirrande inlägg.
 
Först och främst låg jag och tänkte på teater. Det började med att jag tänkte på teatern i frysen och monologföreställningen som har premiär på söndag. Jag har seriöst ångest för den. Jag har aldrig känt ångest för en föreställning förut utan mer nervositet. Men det här känns mer som ångest än bara nerver. Fast varför har jag ångest för egentligen? Min monolog sitter som en smäck, både texten och den sceniska gestaltningen. Så vad kan då gå fel?

Sen började jag tänka på framtiden efter gymnasiet. Vad tusan ska jag söka till för högskola? Dramatiska teaterhögskolan har alltid varit ett självklart val, men det känns inte lika självklart längre. Jag vill inte gå en tre årig utbildning för att sedan inte få något jobb. Därför började jag fundera på att bli programmerare istället, för de får både bra betalt och det är lättare att få jobb. Men samtidigt tänker jag om jag verkligen borde ge upp? Borde jag verkligen ge upp på drömmen att bli skådis när jag vill det så gärna? När jag har kommit så här långt och har hållit på med teater i 6 år, är det verkligen rätt läge att ge upp då? Det är VÄLDIGT liten risk att jag kommer in på teaterhögskolan medan det är lättare att komma in på något data program på högskolan. Frågan jag då framförallt ställer mig själv är om jag ska gå den lätta vägen genom livet eller om jag ska ta den svåra? Teater är det jag vill hålla på med, men det är några av de osäkraste jobben som finns. Jag har hållit på med lite programmering och tycker det är kul, men det är något som aldrig kommer kunna mäta sig med hur roligt teater är. Men om jag skulle hålla på med teater dag ut och dag in, finns det då risk för att jag skulle tröttna på det? Vill jag riskera det? Men vill jaghålla på med en massa koder dag ut och dag in?

Fatta vad livet är rörigt just nu! Men det är väl inte så konstigt att mitt liv är knas när till och med vädret är det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback