Fotoredigering

Fick en fråga för ett tag sen ifall jag redigerar mina bilder, och ja det gör jag tyvärr.
Mina selfies redigerar jag däremot inte så mycket, där lägger jag oftast bara till ett filter eller ökar exponeringen. Andra bilder redigerar jag mycker mer, som blomman jag publicerade igår. Den var ju ganska så redigerad, men det är mest på grund av att eftersom jag alltid fotar med mobilen så vill jag att det ska se ut att vara av liknande kvalitet som en systemkamera ;p Haha! Så då brukar det oftast bli att ändra mättnaden, skärpan, exponeringen och annat, ibland även lägga till ett filter.
 
Ifall ni gillar mina bilder och själva skulle vilja uppnå samma effekt så tänkte jag tipsa er om iPhoto:s redigerare som finns färdig och nedladdad på de flesta mac-datorer.
För er som inte har en mac-dator så kan jag starkt rekommendera hemsidan befunky.com ! Finns dessutom så otroligt många filter på befunky som kan göra att man uppnår ett mer proffsigt resultat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback