Mobilsjuka?

Tror på riktigt att vissa barn lider av mobilsjukan. Kan inte påstå att mina småsyskon är drabbade av den sjukdomen, mest pga att de inte har en smartphone, haha! Däremot har de nog något beroende av paddan och datan.
 
Men jag blir så skrämd över barns prioriteringar nu för tiden. Jag såg några tjejer, de var väl i typ 10-års åldern och satt på en bänk i en lekpark och höll på med sina mobiler. De pratade inte särskilt mkt med varandra, satt bara och stirrade in i den där skärmen.
Förlåt, men jag tycker det är hemskt när de är mer attraherade av mobilen än att leka i en lekpark. När jag var liten var ju typ alla lekparker det bästa som fanns att få leka i! Så sjukt vad alla skärmar gör med barnen, typ förtrollar dem. Fast det är väl typ samma sak med vuxna, kan nog själv inkludera mig till den skaran.
Men saken är den att barnen har något annat att värdesätta, som en lekpark, men endå så väljer de att värdesätta mobilen mer. Jag har inte så mycket mer att värdesätta en mobilen, eller jo, där ljuger jag. Jag värdesätter till exempel jobbet och teatern högre än mobilen, håller inte alls på med mobilen på varken jobbet eller teatern. På jobbet finns det inte tid att ta en titt på den förutom vid eventuellt lunchen, och på teatern så finns det mkt mer roligare saker att syssla med än mobilen.
Tycker synd om alla barn som prioriterar mobilen högre än att få leka i tillexempel en lekpark, de vet inte riktigt vad de går miste om ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback