Tandläkare och monologträning

Har varit till tandläkaren idag, redan vid 10:20 skulle jag vara där! Så det blev att gå upp tidigt :p
Fast det är ju bra att jag tränar på att gå upp tidigt eftersom jag ska upp tidigt imorron då jag börjar skolan.
Vet inte riktigt om jag längtar till skolan eller inte, det är väl mest kompisarna och teatern jag längtar till. Alla vanliga lektioner skulle jag kunna skippa ;p
Fy tusan vad skönt det skulle vara att bara ha teater!
I alla fall just nu när vi håller på och repar monologer, tycker det är så otroligt kul!! Har tränat riktigt mycket under lovet så nu kan jag hela texten utantill, brukar rabbla den för mig själv i huvudet innan jag ska sova. Vet inte riktigt varför jag gör det just då men det är då jag brukar börja tänka på den. Lite märkligt och konstigt :p
Såå nu gäller det mest att lära känna karaktären och även börja tänka på koreografi. Oftast brukar det bli att lägga mest energi på att lära känna karaktären, men eftersom min karaktär i monologen liknar en tidigare karaktär jag har spelat förut så har jag fortfarande kvar "tankesättet". Visserligen är det vissa saker som skiljer karaktärerna åt så är det ju fortfarande att jag måste bekanta mig med en ny roll.
Däremot kommer jag nog försöka att lägga mest energi på koreografin, för jag tror att det är den som är det allra viktigaste i en monolog för att inte få det tråkigt. För att oavsett hur mycket inlevelse man har i det man säger så tröttnar publiken efter ett tag, vilket jag själv har varit med om då jag har suttit i publiken. Så man kan säga att mitt fokus kommer bli att inte få den tråkig, för det är verkligen det värsta som skulle kunna hända!
 
Har ingen bild att lägga upp just nu så det får väl bli en riktigt riktigt bra låt istället.
Älskar den!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback