Meditera mer!

Jag vill faktiskt tipsa er alla om att meditera mera!
 
Jag mediterar inte så ofta, men när jag väl gör det så ger det resultat. Jag känner mig mycket lugnare och harmonisk, helt enkelt tillfredställd med hela tillvaron. Det är en väldigt härlig och behaglig känsla. 
I dagens samhälle är det väldigt lätt att bli stressad, man måste hinna hit och dit och alltid presterara. Det är så mycket man måste hinna med under en sån kort tid.
 
Därför är mitt bästa tips för att komma ner i varv att meditera! 
 
Många av er känner nog igen meditation, men jag tror knappast det är över hälften som vet vad man faktiskt gör. Skulle tro att de flesta tror att man sitter på golvet i skräddarställning som en tjock liten buddha och säger "aaauuum".
Fast så är det ju inte riktigt...
Visst, det finns säkert folk som utövar meditation på det sättet, men personligen tycker inte jag att det hjälper så värst mycket, utan det viktiga är att hitta sitt eget sätt att meditera på.
 
För er som vill testa på att meditera så tänkte jag därför göra en liten lista över hur jag mediterar. Det kan vara till en hjälp eller inspiration för er som vill pröva. Däremot ska man alltid tänka på sig själv och göra det som känns mest bekvämt för en själv. Bara för att ett sätt passar mig så behöver det inte passa er. Så testa er fram och försök hitta ert sätt, men låt det ta tid och tvinga inte fram det!

Kommentarer
Postat av: Hannah S.

Ser framemot den listan! Tror meditation verkligen skulle vara nånting bra då jag verkligen känner mig stressad konstant..

2014-12-02 @
URL: http://hannahsj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback