Hemma från teatern

Som jag skrev tidigare så skulle jag slänga in ett inlägg på kvällen, så här kommer det ;)
Det hände inte så mycket på teatern, vi spelade lite scener ur pjäsen vi håller på å repar. Vilket var kul men samtidigt riktigt svårt :p
Eftersom jag ska spela en rollkaraktär som är motsatsen till mig så får jag verkligen hela tiden tänka på att man inte blandar in sina personliga åsikter. Så det är väl egentligen den största utmaningen jag kommer möta i denna roll, för att jag har nästan alltid spelat roller där jag på något sätt har kunnat återkoppla till mig själv.
Men jag har kommit fram till att de beslut som min rollkaraktär gör i pjäsen skulle jag aldrig gjort. Så jag får verkligen hela tiden fokusera på vad min rollkaraktär skulle gjort i varje situation, och inte tänka på vad jag skulle gjort i samma situation. Det är verkligen lättare sagt än gjort!.. :p
Men även fast det är en stor utmaning så behöver man utmaningar för att kunna utvecklas, och utvecklas kan man alltid göra! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback